2013-03-20

Vila sig i form?

De senaste två dagarna har en viss trötthet infunnit sig. Inte så där så att man sovit dåligt eller jobbat för mycket, utan bara mer en vilja eller ett behov i kroppen att bara vila. Har inte känt något behov av att komma ut och springa varken igår eller idag. När jag åkte från jobbet idag tänkte jag att jag skulle springa ikväll, men samtidigt inte. 

Det där att springa var mer en tanke i huvudet bara och inte en bestämdhet i hela kroppen som det brukar vara för mig. Har gått och funderat lite på det här och tror kanske att det bara är så att jag ska vila lite. Jag lyssnar ju oftast på signalerna i kroppen. Inte tror jag det skadar på något sätt att vila nu inför Premiärmilen heller - tvärtom är det säkert bara bra.

Kanske är det någon bacill som bråkar i kroppen ... eller också säger väl kroppen rätt som det är att "nu är det färdigvilat, nu kör vi igen" och då bär det av på en löprunda. :-)

3 kommentarer:

  1. Jag har känt mig märkbart sliten på sistone och har vilat i tre dagar nu. Mycket bättre nu men fortfarande inte helt bra i benen, startar ändå upp med en mycket lugn löprunda ikväll. Har länge varit tveksam till Premiärmilen p g a kylan men kommer nog springa i alla fall, trots kanske dåligt underlag, vanskligt det där att alltid vilja göra en viss tid, i mitt att alltid komma under 40 minuter på milen avsett förutsättningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som om de flesta känner av vintern i allmänhet och många verkar vabbar friskt fortfarande. :(

      Kylan är verkligen enveten och det är väl inte de bästa förutsättningarna. Själv har jag inga bestämda mål för Premiärmilen. Men jag förstår ju att man som du vill springa sub40 när man har gjort det förut och "kan".

      Om allt känns bra när jag är på plats och om kroppen är med mig så siktar jag nog på att komma under 45 minuter. Men just nu känns det inte som särskilt troligt. :-)

      För mig får målet vara att träna i att tävla!

      Radera
  2. Ett bra mål som jag borde ha oftare istället för att stirra mig blind på tidsmål! Ja, det blev en lugn 6km-runda igår med några stegringar, som faktiskt gick ganska fort där bra underlag erbjöds, inte för att jag tvingade mig till det utan för att det var roligt :)

    SvaraRadera