2013-03-29

Vid tröskeln och påskfint

Här har varit en lugnt men effektiv dag så här långt. Det lugna får morgonen stå för - jag tog sovmorgon till halv nio och satt i soffan och halv-tittade på TV4s morgonprogram och åt frukost.

När jag kände mig nöjd med det så gjorde vi gemensam sak här hemma och började städa ur på altanen. Ut med alla saker och ut med den gamla mattan. Jag var ju och köpte ny matta igår och det finns väl ingen anledning att vänta med att lägga den på plats? In med den nya mattan och på plats med allt som ska vara på altanen (och lite till). Vi har lite av vinterförvaring på vår altan så det är ju en hel del saker som nu måste hitta en ny förvaringsplats tills våren och sommaren är här på riktigt.

Idag får vi hit hela min familj på påskmiddag och då kan det ju vara skönt att njuta av vårvädret i uterummet när vi äter.

Lite trångt när vi blir så många, men det brukar funka

Sol och skitiga fönster är ju en riktigt trist kombination. Bara att sätta igång och tvätta, jag hann faktiskt med att tvätta alla fönster på altanen ut- och invändigt - det är ändå några stycken. :-)

Lagom till lunch så var vi färdiga. På träningskläderna och ut i vårsolen!

Det blev 15 km tröskelpass idag, ett snitt på 4.40 min/km. Vet inte varför min ben envisades med att springa på som de gjorde. Kanske berodde det på att jag klädde mig lite väl svalt och var tvungen att få upp värmen. Kanske berodde det på att jag ganska tidigt kom in på nysopade cykelbanor som inbjöd till ökat tempo. Kanske var det pga av vårkänslan och att det spritter i benen. Fort gick det i alla fall - hela tiden på mjölksyragräns.

Nu börjar klockan närma sig 15 och jag måste duscha och få något i magen - energinivån börjar bli akut låg nu. Vill ju inte ha några griniga påskgubbar här hemma. :-)

GLAD PÅSK!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar