2013-03-27

Back on track

Jodå, nog blev det så att jag inte lyssnade på coachen. Ut i den sköna kvällsluften som luktade lite vårligt (inbillning?) för att lufta benen lite. Det blev ett lätt 5 km pass för att se hur kroppen känns.

Allt känns fortfarande bara bra. Kanske är jag överdrivet nojjig, men jag vill verkligen inte äventyra dessa 8 veckor som är kvar inför Stockholm Marathon. Nu ska jag jobba på att utöka längden på mina långpass. Tror jag ska satsa på korta 5-8 km rundor med inslag av högt tempo och backe mellan långpassen och försöka utesluta milpass helt. När jag springer milen så händer det lätt att jag gör det i för högt tempo och det sliter lite för mycket på kroppen till ingen större nytta känns det som.

När jag talade om för coachen att jag sprungit ikväll så fick jag frågan om att öka aktivitetsklassen till 7,5 igen. För att lätta på samvetet lite så gick jag med på det, tror att jag blev förlåten för jag får tydligen springa imorgon igen. :-)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det är vår. Här i Vallentuna är det - 10 på nätterna och dygnsmedeltemperaturen är säkert under noll, men det spelar ingen roll.

    Nu är det vår, det bara är så :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, våga vägra vinter! Nu kör vi på vår och njuter av den sköna vårsolen och is och snöfria vägar! :-)

      Radera