2013-03-18

Lugnaste passet någonsin?

Imorse var vi uppe och grattade äldsta sonen som ju fyller 12 år. Det stod inte så mycket på önskelistan annat än böcker. Han läser rätt friskt och har fått några böcker som han önskat och även några som vi överraskar med som t ex "Myter & Legender" - lite av en tegelsten som han dök in i med stort intresse. Jag köpte även "Den oändliga historien" till honom - mycket text men jag tror att han kommer att gilla den. Annars blev det mest mjuka paket. Vi tyckte det kändes lite enkelt, men han är grymt nöjd. Skönt när de nöjer sig med enkla ting. :-)

Efter gårdagens firande så fick vi gäster ikväll igen. Jag stod igår och kastade ihop lasagne att bjuda på och tårta på det. Ordet "mätt" beskriver inte riktigt känslan i magen. Redan igår bestämde hustrun och jag att vi skulle ta en kortare löptur när gästerna åkt. Det som kändes som en så bra plan igår kändes inte riktigt lika bra nu ikväll. :-)

Vi gjorde som vi bestämt och gav oss iväg på den planerade rundan och det blev i riktigt lugnt tempo med tung mage. Det måste vara mitt långsammaste löppass någonsin och kallt var det då pulsen var låg fick jag aldrig upp någon värme i kroppen och det blåste riktigt kallt.

Skönt att komma hem och duscha i alla fall!

Jag hann även komma iväg på behandling idag. Fick höftböjarna genomarbetade samt upprätning av vridning i höften och en hel del uppmjukning av nacke.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar