2013-03-10

Lång(sam)pass

Bandysäsongen är över för grabbarna nu så våran helg har varit helt utan planerade aktiviteter för barnen. Tror vi alla i familjen har njutit av att få ha sovmorgon två dagar i rad. Helt otroligt. :-)


Förutom inköp av foot pod till mig igår så ägnades dagen åt lite promenad på Mälarisen. Vi lät grabbarna åka längs den skridskobana som är upplogad på Västeråsfjärden. Inte fel med med lite fika i solen som verkligen värmer härligt nu. Eftermiddagen ägnade grabbarna åt att spela bandy ... igen - släppte av dem på Rocklunda där bandyplanen var öppen för allmänheten och de blev kvar där i drygt två timmar. Mycket skridskoåkning för dem med andra ord. Själv testade jag min foot pod. Jag lyckades göra lite nytta genom att montera lite krokar och duschstång i lilla duschrummet som vi renoverat. Det är nära att bli klart nu, imorgon kommer duschväggarna och då kan vi börja använda duschen igen. Det har tagit lite tid ... så där ett halvår.. drygt. :-)

Lördagkvällen avslutades som för det flesta kan jag misstänka, med melodifestival.

Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag och hustrun sprang ett långpass tillsammans. För min del blev det väl varken särskilt långt eller jobbigt - fast helt i linje med vad jag planerat och behövde. För hennes del blev det ett riktigt bra pass på nästan 15 km med ett snittempo på 6.10. Hon tog sig hem med  något stumma ben som ändå lyckades avsluta i 5.50-5.40 tempo.

När jag tittar på veckans träning så summerar jag 41 km denna vecka och det är 10 km mer än jag hade för avsikt. Fast å andra sidan har 20 av dessa kilometrar gått i 6-tempo så belastningen på kroppen har nog varit begränsad.

Nu väntar en lugn och skön söndagskväll. Ha det så gott där ute!

2 kommentarer:

  1. Tur att du springer fortare än vad du renoverar duschar :-).

    Springer du maran i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ju prioritera...löpning går ju alltid först eller? :-)

      Jodå, jag springer Stockholm Marathon i år igen. Hur ser det ut för dig? Får du springa som tidhållare i år igen?

      Radera