2013-01-27

Vinter och förkylningar

Så är det detta med vintrar och förkylningar. Under dagen har en lätt irritation i näsan vuxit till snuva och nu känner jag mig lite irriterad i svalget och "småluddig" i skallen. :-(

Ingen löpning idag med andra ord. Med facit i hand kan jag konstatera att jag skulle ha passat på och sprungit i morse i så fall när yngsta grabben tränade.

Var på plats på ABB Arena kl 7.30. Kände mig hyfsat pigg då. Valde att titta på grabbens träning då jag varit borta i veckan. Kanske hade lite löpning stärkt kroppen, kanske hade det försämrat.

Nu är valet enkelt i alla fall. Nu får det bli vila.

Hade ju hoppats att lite solsken i Indien hade stärkt immunförsvaret. Å andra sidan har jag väl bombarderats av virus och baciller under resan. Brist på sömn stärker ju direkt heller. Hoppas det går över fort.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du krypar på dig snabbt!
    Flygplan är verkligen en förkylningsinkubator. Inte det roligaste man vill ha med sig hem som reseminne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, nu ser jag att min kommentar alls inte publicerades tidigare!

      Tack får jag säga. Visst är det en risk med resor - oavsett om det är långväga eller bara till och från jobbet. Jag kan bli lite smånojig när jag sitter på bussen och hör någon alldeles i närheten hosta hela tiden. Kan riktigt känna hur baciller snurrar runt i luften, hur jag drar in dem i mina lungor. :-)

      Radera