2013-01-15

Taxitjänst och snö i skägget

Godkväll i snökaoset! Eller hur har ni det där ni är?

Här i Västerås blev det lite lätt rörigt i trafiken med snön som kom. Halkan verkar ha slagit till rejält ute på landsvägarna och motorvägen för det har tydligen varit helt stopp på E18 idag. Det gick riktigt långsamt genom stan när jag åkte hem från jobbet - lite överdrivet försiktigt ibland kan jag tycka, men det är väl alltid bättre att vara på den säkra sidan antar jag.

Väl hemma hastade vi i oss snabbmat i form av tunnbrödrulle. Sedan trotsade vi rekommendationen att inte ge sig ut med bilen i onödan och jag körde runt barnen på aktiviteter. Först lämnade jag hustrun och yngsta sonen på hans gitarrkurs och sedan vidare med äldsta sonen till scouterna för lite julgransplundring. En kort paus hemma med lite extra skottning och sedan tillbaka och hämta upp blivande gitarristen och hem igen.

Sista hämtningen överlät jag till hustrun. bytte om istället - träningskläder på och ut i snålblåsten! 

Fick inte igång träningsklockan vid start ikväll och det är en sådan lite sak som verkligen kan irritera mig - vet att jag skrivit om det tidigare. :-)  Att tappa en dryg kilometer i träningsstatistiken... hmm.

Det kändes inte jättetungt att springa ikväll trots att det bitvis var helt oplogat på cykelbanorna. Försökte följa de "plogade" cykelbanorna så gott det gick. Det var först mot slutet som jag kände hur tungt det var för benen. Var riktigt stum i låren - bra träning detta med att pulsa i snön! :-)

En del snö frös fast i skägget och i ögonbrynen på gubben också. Han ser lite trött ut ... eller är det mest "var sjutton är den där kamera knappen någonstans?"
 
Frost  och snö i skägget
Jag hade på mig mina Yaktrax broddar ikväll. De sitter riktigt bra på skorna, Saucony Kinvara. De sitter så pass bra att jag inte alls märker dem i på denna typ av snöunderlag. Det var inte några som helst problem med fästet ikväll. Hade inte ens tanken på att det var halt och kunde verkligen slappna av i det avseendet.

Broddarna på
Med ett medeltempo på 5.15 min/km så blev det ändå skaplig kvalitet på detta milpass med tanke på snön.

Klapp på axeln, Andreas! Vad duktig du var som trotsade vädret och gav dig ut! :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar