2013-01-08

Lufta luftrören

Jag har gått med en sådan där störande irritation i luftrören. Förra veckan hade jag något skit i halsen och sedan dess så har det liksom känts lite tungt i bröstet - inte ont på något sätt, utan mer som lite astmakänningar. Körde med pulmicort ett par dagar för att se om det kunde vara någon allergisk reaktion, men det verkar vara något virus som satt sig i luftvägarna.

Efter en veckas träningsuppehåll så kändes det ikväll ändå som om det var dags att testa hur andningen fungerar under lätt ansträngning. Det kändes så pass bra att jag fortsatte på min normala milrunda och körde hela vägen runt.

Känns fortfarande skapligt bra i halsen, inte sämre på något sätt. Får se hur det känns imorgon.

2 kommentarer:

  1. Tur i oturen ändå att viruset sätter sig i halsen. För mig hamnade det på balansnerven :-(
    Allting snurrar, hela tiden, speciellt vid ansträngning... Kan tydligen sitta i i några månader. Ingen vidare start på nya spring-året.
    /Christer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har märkt att det varit dåligt med uppdatering på funbeat. Låter riktigt trist det där Christer! Är det där vad de kallar för kristallsjuka eller?

      Månader utan löpning - det känns som en evighet ju... :-(

      Hoppas det går över fort.

      Radera