2013-01-10

Grundträning så klart!

För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg om en sådan där löprunda som jag inte riktigt visste vad jag skulle kalla. I morse kom ett mail från Runner's World om årets första nummer. Där stod ju svaret "Så här fixar du årets viktiga grundträning".

Svaret på mitt inlägg vore ju helt enkelt ett "grundträningspass". Ett sådant som man liksom bara gör för att hålla igång!?

Ett annat namn för sådana pass är väl annars "junk miles". :-)

Idag sprang jag en 7,5 km runda under lunchen, ett pass jag kallar för "lunchlöpning" helt sonika. Dessa brukar vara utan större ambitioner annat än att få röra på sig för att må bra. Typiskt grundträningspass, en "junk mile".

Det känns mycket bättre att kategorisera det som grundträning för då låter/känns det ändå som att det inte var helt utan resultat. De där luftrören i mitt förra inlägg är fortfarande lite smått irriterade, men det är inte sämre på något sätt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar