2013-01-11

Snart Indien igen

Som vanligt tycks tiden springa snabbare än jag... redan fredag och jag får verkligen öka tempo för att komma ikapp!

För en liten stund sedan bekräftade kollegan vår flygbokning till Indien. Det blev klart i veckan att det blir ett besök hos vårt team i Indien under vecka 4. Vi flyger ner på söndagen och hem fredag. 

Denna gång ser det ut som om jag kanske hinner med att turista en halv dag också. Väderprognosen har varit stabil sedan sist jag var där 28-30 grader och sol. Monsunen tog ju slut typ samma dag som vi reste hem - under måndagen när vi kom så hade det alltså regnat typ 150 mm med översvämningar som följd. :-)

Vet inte riktigt om jag ska försöka packa ner ett par löparskor och ställa mig på löpbandet denna gång. De hade ett fint gym på hotellet vi bor på. Eftersom vi endast har handbagage så blir det lite tajt med utrymme. Dessutom tenderar dagarna att blir ganska långa och även om man skulle må bra av lite fysisk aktivitet så brukar middag och sömn gå före.

I helgen så funderar jag annars på om jag inte skulle försöka få till ett långpass. Det får blir ett lite lugnare och inte fullt så långt långpass i så fall - målet är ca 15 km i 5.30 tempo eller så.

2 kommentarer:

  1. Bara handbagage? Äh, extra skjorta är ju inte nödvändigt. Och tandborste? Äh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst låter det onödigt med handbagage, så mycket lättare att resa helt utan bagage! :-)

      Eftersom vi landar halv två på natten i Mumbai så vill man gärna komma snabbt till hotellet och sova. Bagagehanteringen har visat sig vara allt annat än snabb - särskilt halv två på natten. Man kan alltså lätt bli kvar på flygplatsen i några timmar extra om man har checkat in sitt bagage.

      Radera