2013-01-17

Ljusnar det kanske...

Att vi går mot den ljusare tiden känns på något sätt tycker jag. Svårt att sätta fingret på det. Kanske är det bara så att det varit lite klarare väder några dagar senaste tiden så att solen på luncherna gör att man upplever tillvaron som ljusare. Hur känner du, är det fortfarande bara vintermörker?

Möjligen är det så att det ljusnat lite på träningsfronten också. Jag tror att jag har fått till lite rutin faktiskt. Det hänger förstås på hur det fortsätter. Jag fick i alla fall till tre pass förra veckan tis, tors & sön. Idag och tisdags sprang jag också. Hoppas att komma ut en sväng på lördag också någon gång mellan packning inför Indien och firandet av svärmor som fyller 65 år. Då har jag fått till tre pass denna vecka också. Träning har i alla fall gett mig mer energi och skapat den där känslan av vilja komma ut och springa igen. *lycka*

Sedan kommer ju utmaningen med att få till träning i Indien kommande vecka. Min målsättning är ändå att  få med mig träningskläder och skor i handbagaget. Utrymmet är avgörande så jag funderar på om det kan räcka med mina Merrell Trail Gloves. De går att klämma ihop rätt friskt så de inte tar så mycket utrymme. Frågan är bara hur det gör sig att springa med dessa på löpband?

Har ni erfarenhet av löpning med minimalistiska skor på löpband? Själv har jag ingen som helst erfarenhet alls av löpband. Jag har ju bara sprungit på löpband en gång i butik då de filmade mitt löpsteg - före och efter de formgjutna inläggen till skorna. Tror att det kommer att blir så i alla fall.

Optimeringen fortsätter... kanske kan man kombinera shorts för löpning och bad? Vet inte hur det ser ut med pooler och bad på hotellet, men det stabila vädret i Mumbai nu med sol och 28-30 grader känns ju inte helt fel i det avseendet. :-)

Tror dessvärre att tiden kommer att vara den trånga sektorn för alla mina planer.

2 kommentarer:

  1. Jodå, nog ljusnar det allt! Jag är helt säker, för jag har nämligen fått lust att köpa tulpaner. Ett säkert tecken på att solen är uppe längre.

    Minimalism på löpband? Det beror nog på vad du annars brukar använda dina Merell. Löpband är visserligen mjukare (oftast) än asfalt, men betydligt stummare än en skogsstig.
    Lycka tll med packningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra med packningen och jag tror att det kommer att bli bra med skorna också. Brukar faktiskt springa både asfalt och skogsstig med dem - fast inte så ofta. :-)

      Tulpaner är fint! Var det inte tulpanens dag i veckans som var?

      Radera