2012-05-18

Vackert idag

Det blev en löptur idag också - lika bra att passa på när man är ledig och det är vackert ute. Jag fick sällskap 2,5km av yngsta sonen. Det blir bra uppvärmning att springa tillsammans så, jag har lätt för att gå ut i alldeles för högt tempo annars.

Hade hörlurar med mig, men de blev hängandes oanvända. Att springa i skogen och höra vinden susa i trädtopparna är rent meditativt. Solen sken idag och det gör tillvaron så mycket trevligare.


Jag längtar redan ut i spåret igen...
Provade att springa längs en mindre stig idag (inte på bilden alltså). Det var riktigt roligt att få trippa fram över rötter och stenar. Den där stigen är en del av Black River Run som går av stapeln 18:e augusti. Eftersom det är på hemmaplan och i de skogar och stråk som jag springer längs så funderar jag förstås på att anmäla mig.

Jag kommer då inte att springa 50 miles utan nöja mig med 20 miles. Två varv längs 16 km banan räcker gott för mig och kan vara bra träning inför Lidingö Loppet.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar