2012-05-17

Skönt med ledighet

För mig tenderar våren att vara en hektiskt tid. Det är mycket på jobbet och mycket hemma - en riktig utmaning att få utrymme för träningen. Jag känner att jag får göra noga övervägningar i prioriteringarna och ibland får jag helt enkelt acceptera att släppa sådan som en välskött trädgård eller att få fart på bil nr 2 som stått stilla i över ett år nu.

Efter tre intensiva dagar känns det i alla fall underbart att få lite långledigt igen. Jag har det så bra att jag är ledig på klämdagar. Lyckades få gräsmattan klippt för första gången och det var verkligen dags.

Tre intensiva dagar har också inneburit tre vilodagar. Så när som på ett lätt 20 minuters pass på crosstrainer i måndags alltså. Det var behövligt efter långpasset i söndags - ja, alltså både återhämtningspasset och vilan.

Även om jag kände att 32 km rundan gick riktigt bra så var jag ändå trött i fotleder och trampdynor. Dessutom har jag varit i stort behov av sömn vilket nog också har med det långa passet att göra.

Idag blev det i alla fall ett 14 km pass med lite snabba sprintar ibland som fartlekar. Jag sprang i sällskap med hustrun och yngsta sonen (han cyklade) så det gick i ett behagligt tempo genom trevliga omgivningar.

Nu vankas grill och mitt glas med rosévin står och blir varmt... tror briketterna i grillen är gråa nu också, bäst att skynda ut. :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, det är skönt att vara ledig, då hinner man träna :-).

    Annars så tycker jag det verkar som att ni har det rätt bra. Ni ger ett behagligt intryck :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lennart - jag tror inte vi har någon större anledning att klaga över tillvaron. :-)

      Radera