2016-01-17

Fina söndag!

Det har varit två jättefina dagar i Västerås - i princip vindstilla och soligt, kan vinterdagar bli bättre?

Igår lyckades jag inte ta tillvara på dagen i någon större utsträckning, kanske inte nyttjade den till fullo idag heller, men idag passade jag i alla fall på att springa 8 kilometer i solskenet och bara njuta.

 Kan himlen vara blåare?

Dagens lågkolhydratkost bjöd på en enkel omelett smaksatt med ingefära och chili som jag lade cheddarost på.

Lunchen bestod av omelettwrap som jag lade tonfiskröra (1 burk tonfisk i olja, 2 dl creme fraîche, 1 vitlöksklyfta, salt & svartpeppar) på och rullade ihop och åt med en sallad på tomat, paprika, rödlök, avokado samt machésalad och spenatblad. Wrappen och röran räcker till två måltider så nu har jag matlådan klar till lunchen imorgon.

Till middag tog jag en halv påse av ICAs frysta svampmix och gjorde en krämig svampsoppa (svamp, grädde + vatten, hackad lök, chili, salt, vitpeppar) som jag mixade nästan slät. Sparade några svampbitar som jag lade i efteråt tillsammans med stekt bacon. 

Jag tycker nästan synd om övriga familjen som väljer att äter som vanligt och går miste om min goda mat. :-)



0 kommentarer:

Skicka en kommentar