2013-05-08

Välbehövlig vila

Sitter och tittar i träningskalendern/dagboken och ser att jag tränat mycket senaste dagarna. Sett på veckobasis är det ganska ordinärt, men under den senaste 7-dagarsperioden har jag bara haft 1 vilodag. Det är ovanligt för att vara jag. Totalt sett har det blivit drygt 61 km också vilket jag tror är rekord för mig.

Jag har inte sprungit något riktigt långt pass under den perioden. Längst är 1/5 då jag sprang 17 km i terräng och snabbaste var i måndags då jag sprang 12km i 4.37 tempo.

Det känns ändå bra i kroppen ... inte FÖR bra, så jag oroar mig inte direkt över att det ska vända plötsligt med skador. Kroppen är lite sliten, men helt ok. Tid för vila. Så idag är det vilodag. Passade på att premiärcykla till jobbet så jag fick göra av med lite överskottsenergi i alla fall.

Annars behöver jag vila ändå tror jag. Tänker nog vara ledig klämfredagen. Jag sover något grymt mycket nu och är ändå lite konstigt trött. Vet inte om det är helgen som sitter i, pollen eller kanske tankarna på svågern och hans cancer.

Nu kommer i alla fall lite behövlig ledighet och förhoppningsvis bjuder dagarna på lite bra löpning också. Träningstiden inför Stockholm maraton börjar rinna ut och det är snart dags att trappa ner och börja stirra på väderprognoserna. :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar