2013-05-01

Det gick fortare

Det blev inget lätt distanspass. Jag tog mig upp i 2,5 km spåret här hemma och vidare till intilliggande 15 km spåret i Rocklunda-Rönnby. Totalt 17,5 km blandat terrängspår i 4.57 tempo - alltså mycket fortare och längre än det planerade lätta distanspasset. :-)

Apropå detta med att springa Stockholm Maraton på 3.30, som jag skrev om i föregående inlägg, så kanske det inte är helt omöjligt för mig, men det hänger nog rätt mycket på dagsform och upplägg.

McMillan har ju sina beräkningar för ungefärlig förväntad måltid på olika distanser beroende på tävlingsresultat.

Beräknade sluttider enligt McMillan Running
Mina 43.57 på Premiärmilen ska ju enligt dessa beräkningar räcka till för att kunna nå 3.30 på maraton. Frågan är ju hur väl dessa beräkningar stämmer överens med verkligheten. :-)

Som du kanske förstår har jag ju inte släppt tanken på de där 3.30 även om jag inte tänker slita ihjäl mig för att nå dit.

Här i Västerås bjuder dagen annars på en riktigt fin löparupplevelse med solsken, fågelkvitter och vårblommor. Det kändes riktigt härligt att få komma ut och springa i skogen igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar