2013-05-12

Långpass med skönt besked

Vi fick ihop dagens aktivitetspussel! Jag blev befriad från kiosk-/grilltjänst och fick istället använda 4-timmars luckan mellan yngsta grabbens matcher till att springa långpass.

Morgonens semifinalmatch för grabben gick bra och laget tog sig vidare till final. Så roligt att se hur spelarna utvecklas med åren och nu har de börjat få till riktigt fint lagspel med bra passningar till varandra. Tidigare om åren utvecklas de ju i så olika takt att matcherna präglats mycket av några få individers insatser. Riktigt roligt nu när det vänder och blir det lagarbete det ska vara. :-)

Jag är alldeles nyss hemkommen från finalmatchen där de tyvärr inte fick fortsätta sin vinnarsvit. Det var en jämn match som slutade med 2-1 i vinst för motståndarlaget VIK. Nog hade en vinst för IFK suttit bra, men grabben är mycket nöjd ändå.
En nöjd silvermedaljör
För egen del så känns det som om jag fick en vinst idag. Jag sprang hem ett långpass i maratempo och det kändes riktigt bra. Passade på att springa i tröjan från förra året för att få lite bra känsla. :-)
En kort fotopaus i hamnen vid ca 19 km 
Det blev 32 km i 4.54 min/km så det känns riktigt lovande inför Stockholm Maraton. Hoppet om att jag skulle kunna spring in under 3.30 lever. Vågar inte riktigt ha de som ett förväntat mål, men visst ligger det där och lurar i huvudet. Vädret och dagsformen kommer att avgöra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar