2013-05-13

Köpte en lott

Vaknade i morse och kom ändå ganska lätt ur sängen. Efter några steg kände jag dock hur stel jag var, hur det gnälldes i alla leder och hur jag tycktes ha märkbar träningsvärk i varenda muskel i kroppen. :-)

Även om träningsvärk inte driver min löpning så kan jag ändå uppskatta den återkopplingen på en insats jag gjort. Gårdagens 32 km i planerad tävlingsfart (4.55 min/km) på SM känns fortfarande fantastiskt skönt. Att trampdynorna är trötta är lätt att förstå, men den diffusa träningsvärken i typ hela bålen och ryggen känns annorlunda.

Idag vilar jag från löpningen och troligen imorgon också, möjligen ett mycket lätt pass i så fall. Tog istället cykeln till och från jobbet idag och det mjukade upp en del. Springandet kors & tvärs och upp & ner för trappor på jobbet gjorde sitt till.

Ikväll damp det ner ett mail "Intervall" från Marathon.se. Där stod det längst ner om chansen att springa New York City Marathon - anmälan till lottdragningen. Kunde inte låta bli att registrera mig och köpa en lott för 11 USD. Nu är det bara att hoppas på lite tur den 29/5 då lottdragningen sker - plötsligt händer det! Större chans att vinna på triss kanske? :-)

Har dock ingen koll på vilket pris man betalar som vinnare...

6 kommentarer:

  1. $347 om man angett en adress utanför USA. Så se till att ha 2300 kronor tillgängligt på det kort du angivit (och kortet öppet för internationella köp eller köp via internet)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Morgan! Då vet jag! :-)

      Ska kolla upp det där med kortet. För det mesta brukar mitt kort fungera bra för internationella köp över internet, men det har strulat vid något tillfälle. Har fått mailbekräftelse på lottköpet, men ännu inte sett någon transaktion för det på kreditkortet....

      Radera
    2. Själv måste jag ändra mina sparade (?) kortuppgifter. Min kortutställare kontaktade mig i helgen eftersom någon försökt boka hotell i USA med mitt kort. Eftersom det inte var jag undrade man om det var okej om man spärrade mitt kort och skickade ett nytt.
      Poängen med denna utvikning är att jag har tvåstegsverifiering på kortet, vilket kanske inte funkar om pengar ska dras efter lotteriet. Också värt att undersöka.

      Radera
    3. Jag blev kontakt en gång då min kortutställare observerat köp av en biobiljett på SF-online och därefter spel för 10000 på expect.com. Det var visst ett känt mönster för att någon kommit över kortuppgifter och missbrukat dem. Det var inte jag som gjort detta och jag slapp alla kostnader för det. :-)

      Kostnaden för lotten är nu dragen i alla fall. Om jag blir lycklig vinnare så får jag väl bekymmra mig för den andra betalningen då!

      Radera
  2. Lycka till i lotteriet!
    Och varmt grattis till ett vackert långpass! Verkar ju onekligen mycket lovande inför Stockholm. Håller tummarna för lämplig väderlek - önskemål på den fronten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar!

      Det känns verkligen mycket lovande. Vad gäller väder så tänker jag inte vara kräsen. Det får gärna vara uppehåll, det ska gärna inte blåsa mer än 5 m/s och temperaturen får gärna hålla sig mellan 10-25 grader.

      Hoppas det är rimliga väderkrav. Om en av de tre ramarna bryts hoppas jag i alla fall att de andra två håller sig inom rimliga gränser. Förra året var det ju FAIL på alla tre - INTE OK! :-)

      Radera