2012-02-29

Ett snäpp bättre

Jag vill ju skriva om roliga och sköna löpturer ... vad är detta med bara tråkigheter?!

Det blev ingen träning för min del igår. När jag kom till hotellet så var lokalen uppbokad för yoga. Jag blev förvisso erbjuden en plats och hade egentligen gärna varit med, men jag avböjde.

Eftersom jag gick upp redan kl 4 på morgonen för resa till kunden så gjorde tröttheten det lite svårt att ställa om hjärnan från svettig träning till yoga. Jag var inprogrammerad på att komma till hotellet, byta om, svettas lite, äta mat och gå och lägga mig. Nu blev det ett moment mindre och jag fick sova nästan 9 timmar - det händer inte så ofta.

Inte blev det träning på morgonen heller som jag hade i tankarna innan jag somnade. När jag vaknade så hade de där förkylningstendenserna jag haft de senaste dagarna tilltagit och blivit lätt halsont och igentjockad näsa. Halsen blev förvisso bättre efter frukost, alltid något att glädjas för. :-)

Nog om tråkigheter, hälsenan känns märkbart bättre idag. Den ömmar nästan inte alls, jag kan liksom dra lätt i den och massera utan att samtidigt bita i handduken.

Det har varit ett underbart väder där jag har varit med sol och riktig vår i luften. Förvånad över att jag inte sett några löpare, jag brukar se löpare överallt när jag inte får springa själv - besynnerligt.

2 kommentarer:

  1. Är det inte det ena så är det det andra....

    Måste kännas tufft när det är så fint väder ute. Du är snart tillbaka, var så säker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran! Jag börjar så sakta att acceptera situationen och blickar framåt med tillförsikt. :-)

      Radera