2013-12-31

Med hopp om en bättre värld - Gott Nytt År!

Jag kan inte låta bli att beröras av det jag läser i Expressen idag, det liksom knyter sig i magen:


Vi har sedan länge varit Världsföräldrar och jag brukar bläddra igenom Unicefs blogg när det kommer nyhetsbrev från dem. Jag känner dock att jag tyvärr är så upptagen av allt i min egen vardag och oftast så avtrubbad från alla hemskheter i världen att jag knappt tar in det jag läser.

Redan i mitten av december skrev Unicef om barnens utsatthet i krisen i Centralafrikanska republiken. Då reflekterade jag inte så mycket över det - en katastrof bland katastrofer. Det drunkade i allt annat som naturkatastrofen på Filipinerna.

En rubrik from "Barn halshuggna" fångar verkligen min uppmärksamhet och understryker verkligen hur hemskt det är med krig och konflikter av detta slag. Hur lågt mänskligt värde kan vara och vilka monster vi människor kan bli.

Jag brukar aldrig avge några nyårslöften, men jag önskar gärna en bättre värld....

...så med hopp om en bättre värld ...

Gott Nytt År!

2 kommentarer: